Soria Moria Slott
Stephan Sachs

1985 | 16mm | 7 Min

Nebelgraues Meer; eine kleine Insel am Horizont; ein sich näherndes Schiff driftet durch das Bild; weder Ursprung noch Ziel lassen sich ausmachen; kurz bevor das Schiff das Rechteck der Leinwand verlässt, ist die Fahrt durch das orange scheinende Filmrollenende aufgehalten.

Dieses Ende eines Films ist der Anstoß zur Erzählung über den Erzähler, der erzählt ohne zu sprechen – wodurch dann schließlich die Schwerkraft außer Kraft gesetzt wird und man sich mitten im Wald wieder findet. Dies ist selbstverständlich nur ein Märchen.




Texte
Ausschnitt aus "Portrait Stephan Sachs"
Dr. Eva M. J. Schmid | epd Film | 05/1985 | 1985 | de

diverse Ausschnitte zu "Soria Moria Slott"
S. Sachs | Helga Meister | Christine Noll Brinckmann | de



Soria Moria Slott
Stephan Sachs

1985 | 16mm | 7 min

Misty grey sea; a small island on the horizon; an approaching ship drifts through the picture; neither its origin nor its destination can be determined; just before the ship leaves the rectangle of the screen its journey is stopped by the orange-looking end of the film spool.

Such an ending of a film is an impulse for a story about the story-teller, who tells a story without speaking -- and in this way gravity is finally suspended ann one finds oneself again right in the middle of the wood. Of course this is only a fairy tale.




texts
Excerpt from "interview with S.S."
Mike Hoolboom | The Independent Eye Vol. 11 No. 2/3 | 1990 | Toronto | en